21. tammikuuta 2013
Epäonnea postipaketissa!
Kipaisin onnellisena noutamaan pakettiani, joka oli viimein saapunut postiin. Kotona revi paketin auki ja ihailin saalistani: ihanat Picturday Spectra ja Cleo sekä suloinen Twilight Sparkle -poni! Mutta hetkinen... aloin katsoa ostoksiani tarkemmin.
Spectra näyttää kaukaa juuri siltä, miltä pitääkin. Kaikki osat tallella ja upea asu.
Ja läheltä. Silmät ovat ihan vinksahtaneet. Toinen silmä on paljon ylempänä ja sen alla näkee kohdan (syvennys) johon silmä olisi pitänyt maalauttaa. Spectra näyttää aika häiritsevältä. Hyllyyn nukkea en noin kelpuuttaisi, mutta siitä voisi tulla ensimmäinen customini.
Ja ilo sen kuin jatkuu. Cleo kaukaa.
Ja läheltä. Cleon silmien erot eivät ole yhtä pahat, mutta oikea silmä on silti selvästi hiukan korkeammalla ja paljon lähempänä nenää kuin vasen silmä. Toinen silmäkulma lähtee jopa kaareutumaan vähän nenän mukana! Lisäksi sama silmä on vähän kenollaan, kun toinen taas on ihan suorassa. Cleo ei kuitenkaan häiritse yhtä pahasti, kuin Spectra. Mutta tietenkin kokoelmaansa haluaisi sen täydellisen yksilön.
Ja kirsikkana kakun päällä... Twilight Sparkle. Ponin silmät ovat oikein kauniit ja jouhet viimeisen päälle aseteltu.
Hännän kohdilta löytyy yllätys. Häntäreikä on aluksi isketty toiseen kohtaan, josta häntä sitten lopulta lähtee?! Ja nyt häntä on siis enemmän vasemmalla, kuin mitä pitäisi. Pieniä naarmuja näissä poneissa aina on, mutta tuo iskee jo pahasti silmään. Etenkin kun maksoin tästä ponista lähemmäs 11 euroa, joka oli jo sinällään kova hinta.
Lopulta siis tilaukseni kolmesta tuotteesta kolmessa on virheitä. Miten huono tuuri voi olla? Ja eivätkö ne nettikaupoissa katso yhtään mitä pakkaavat? Olen tilannut samasta paikasta monta kertaa ja nyt on ensimmäinen kerta, kun ostoksissa on tehdasvirheitä. Tietenkin niitä piti sitten sattua useampi kerralla.
Jos ongelma olisi ollut vain toisella nukeista, niin olisin tyytynyt tilanteeseen ja customoinut nuken. Kahta uutta nukkea en kuitenkaa haluaisi sutia uusiksi. Toisaalta, Cleo menettelee. Sen silmiin varmaan totun, kun eivät ole ihan niin häiritsevät. Ponin häntä taas on jossain määrin jopa koominen lisä tähän sotkuun! Eivät nuo virheet varmaan leikeissä haittaisi, mutta keräilijän hyllyssä ehkä vähän haittaavat ja laskevat arvoa.
En mielelläni valita pienistä, kun ihmisiä siellä nettikaupoissakin on töissä. Lisäksi periaatteessa tuotteet ovat kunnossa ja juuri ne mitä tilasinkin. Tehdasvirheet huomaa luultavasti vain keräilijä. Liekö edes vaihtavat noita? Niimpä kysynkin teiltä lukijoilta, mitä itse tekisitte tässä tilanteessa ja kuinka tarkkoja keräilijöitä olette?
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Itse varmaan laittaisin kohteliaan sähköpostin jossa kysyisin,onnistuisiko vaihto tai saisiko tilauksesta jtn rahallista hyvitystä. Nettikaupoilla on kuitenkin joka tapauksessa velvollisuus ottaa tuotteet vastaan,jos tulee toisiin aatoksiin/tmv. Saattavat toki ihmetellä miksi ostaa,palauttaa ja taas ostaa samat tuotteet:D
VastaaPoistaLaitoin sinne sähköpostia, jos saisin vaihdettua tai palautettua noita. Nyt odottelen vastausta. Oli tuolla kaupalla ainakin palautusmahdollisuus, joten eiköhän tämä sillä selviä. :)
PoistaVoi hanuri, miten huono tuuri :( Harmittaa kovasti siun puolesta, kun oikein kuvistakin erottaa nuo virheet! Itekin oon aina niin silmä kovana kauppojen hyllyillä valitsemassa parasta kappaletta ja silti niitä yllätyksiä on tullut... Tuntuu olevan tosi huonoa laadunvalvontaa niin Mattelilla kuin Hasbrolla nykyään, ja kyllä tosiaan olisi nettikauppojenkin väellä varmasti mahdollisuus katsoa, pakkaavatko hyvälaatuisia vai viallisia tuotteita.
VastaaPoistaIte oon ainakin niin tarkka, että uutta ostaessani en kelpuuta noin selviä vikoja. Aivan varmasti sekä valmistaja- että myyjäfirma tietävät ja myyvät tuotteitaan myös keräilytarkoitukseen, joten keräilijänäkökulma on mielestäni ihan relevantti syy siihen, että asiakas haluaa priimaa. Joka tapauksessa myyjäfirma on varmaan aika nihkeä kuitenkin vaihtamaan tuotteita :/ Itse koittaisin kuitenkin vaihtaa ne.
PS. Picture Day Cleo kelpaisi omaankin hyllyyni <3
Mulla on ollut nettikaupoissa tähän asti niin hyvä tuuri, että pitihän sitä huonoakin ennen pitkää tulla! Kaikki kerralla. :D Leluyhtiöiden laadunvalvonta minuakin ihmetyttää, kun nuo virheet ovat niin yleisiä.
PoistaYritän saada vaihdettua tai ainakin palautettua Spectran ja ponin. Cleon pidän tuollaisena, koska virhe ei ole ihan niin häiritsevä, kuin mitä voisi olla. On se kuitenkin sen verran nätti nukke. :)
Ensin kannattaa kysellä kuten nindi jo ehdottikin. Itse maalaisin Spectran "pahemman" silmän suljetuksi ja jättäisin toisen sellaisekseen :D Ei tulisi epäsymmetriariskiä mikä on aina käsinmaalatessa...
VastaaPoistaJuu, laitoinkin kyselyä jo menemään. Saa nähdä mitä vastaavat. Cleon päätin kuitenkin pitää. Jos en saa Spectraa vaihdettua, niin tuleepa viimein kokeiltua customointia! :D
PoistaKiitos kaikille vastauksista ja vinkeistä! Laitoin sähköpostia nettikauppaan, jos saisin noita vaihdettua tai palautetua. Cleo saa kuitenkin jäädä. :)
VastaaPoistaOnko ostokset tehty suomalaisesta nettikaupasta?
VastaaPoistaKaikkien nettikauppojenhan on Suomessa pakko antaa kuluttajalle 14 päivän palautusoikeus, eikä palauttamissyitä tarvitse tällöin antaa.
-katti-
On se suomalainen nettikauppa. Tuo ei tullutkaan mieleen. Kiitos! :D
PoistaUlkomaisista nettikaupoista olen vastaavissa tilanteissa saanut aina rahat takaisin tuotteesta ja olen myös saanut pitää tuotteet. Luultavasti koska palutusposti maksaa suomesta niin reippaasti ulkomaille. Suomalaiset yritykset luultavasti pyytää palauttamaan tuotteet. Sinuna palauttaisin kaikki ja joko pyytäisin uudet huolellavalitut yksilöt tilalle tai rahat takaisin. Koska sama vika on molemmissa nukeissa voi se hyvin olla kaikissa tuon erän nukeissa... Ehkä kannattaisi odottaa että pääsee kaupassa valitsemaan itse hyvän yksilön. En tosin nyt yhtään tiedä, onko näitä nukkeja tulossa suomeen ja milloin :) huonoon ei kannata tyytyä!
VastaaPoistaKiitos vastauksesta! Otin yhteyttä kauppaan ja sain palautettua ostokset. Paitsi Cleon, jonka päätin kuitenkin pitää. En tosiaan tullut ajatelleeksi, että sama vika voi olla koko erässä. Hyvä, että vinkkasit, niin en tyytynyt vaihtoon! Pitää valikoida uusi Spectra ja poni joskus itse, jos tulee kaupassa vastaan. :)
Poista...nettiostosten palauttamisestakin aiheutuneet kulut kuuluvat muuten sitten myyjän maksettaviksi. Tosin jos kyseessä on ollut ihan tunnettu kauppa, niin eiköhän siellä tällaiset perusasiat ole hallussa.
VastaaPoista"huonoon ei kannata tyytyä!" Juuri näin :)
-katti-
Kiitos! Joo, palautukseen meni (paitsi Cleo, kun en malttanut enää luopua). Sain helposti palautettua, kun mukana oli tullut palautuslomake ja osoitetarra. Nyt tosin odottelen vielä rahoja takaisin firmalta.. :)
PoistaOlen huomannut, että itse kannattaa mennä katsomaan kaupoille, niin saa parhaimman yksilön sieltä. Tuskin ne, jotka pakkaa, tule ajatelleeksi katsoa onko jokin kulmakarva vinompana nukella kuin toinen, leluiksihan nuo on tarkotettu.
VastaaPoistaEli suosiolla kaupoille vaan etsimään priimaa :)